La plăcinte, înainte!

Ai chef de plăcinte ușor de făcut? Uite o rețetă faină cu urda sau telemea…Of, Doamne, ce mai belea!

1. Aluatul: 500 g de făină, 1 plic de drojdie uscată Dr. Oetker(7g), 300 ml de lapte călduț(sau apă), 1 linguriță de sare,  1 linguriță de zahăr, 3 linguri de ulei, 1 ou

P1660986P1660987 P1660988 P1660989 P1660990

Se amestecă făina cu drojdia uscată și cu 1 linguriță de zahăr. Se bate oul puțin cu sarea, se adaugă laptele călduț și se amestecă în făină, apoi se pune și uleiul. Se frământă bine vreo 10 minute pe planșetă. Se lasă la dospit într-un castron uns cu putin ulei și acoperit cu folie transparentă sau cu un șervet. Când își dublează volumul, se ia din aluat câte o mingiuță(ies 6-10 bucăți, depinde cât vrei să fie de mari plăcintele, eu am făcut 6 foarte mari), se întinde cu sucitorul pe planșeta presărată cu puțină făină. Se fac destul de ușor, eu le-am făcut subțiri, apoi am pus umplutura(cam 1 lingură), am adunat aluatul la mijloc și am întins iar până am realizat grosimea dorită. Atenție să nu rupeți aluatul, lucrați ușurel și cu simțire!

Se coc în tigaie nonaderentă, mai groasă la foc mic spre mediu până se auresc bine. Puneți în tigaie putin ulei, ca la clătite!

P1660991 P1660998

2. Umplutura: urdă/brânză de vaci cu ou și zahăr, mărar verde tocat(varianta dulce)

telemea rasă(varianta sărată)

P1660984 P1660983

Lasă un răspuns

