Pizza și pâinea noastră cea de unele zile

La sfârșit de săptămână puteți să vă jucați puțin, implicând și copiii în această activitate cu folos culinar, dar și cu rol în sudarea familiei!

Aluat: 1 kg de făină, 2 plicuri de drojdie uscată(14 g), 2 lingurițe de zahăr, 550 ml de apă călduță, 2 lingurițe de sare, 8 linguri de ulei

P1670179P1670180

P1670181P1670177

Umplutura pentru pizza: 2 cepe, 2 ardei colorați, 500 g de ciuperci, felii de salam, sos de roșii(ketchup de casă sau de magazin), ardei iute(optional)

Preparare: Se amestecă făina cu drojdia și zahărul. Se încălzește apa în care se pune și sarea. Se amestecă apoi și uleiul în apă și se toarnă treptat în făină, amestecând cu o lingură. Se frământă bine, se pune la crescut până își dublează volumul.

Se împarte aluatul în două. Din prima parte se fac 2 pizza care se întind cu mâna în tăvile de pizza. Se pune sos de roșii și umplutura dorită. Se coace.În tava cu găuri pentru pizza iese mai bună, dar o puteți coace în ce aveți.

Eu am tăiat felii ceapa, am pus-o la călit în ulei, am adăugat ardeii felii, iar la sfârșit ciupercile felii. Am călit la foc mai mare. Cine vrea mai crocant le poate pune fără să le călească. Puteți rade niște cașcaval imediat când o scoateți. Pe una am pus niște roșii mici care îi dau acreală, pentru cine dorește. Pentru copii puteți pune sos dulce, eu am pus de barbecue, din magazin, iar pe una sos picant de casă.

Lăsați copiii să-și realizeze propria ornare!

A doua jumătate de aluat am împărțit-o în 6 și am făcut suluri pe care le-am împletit, apoi le-am pus în tavă, le-am lăsat să crească, am uns cu apă și am presărat semințe și am copt pâinea după ce am scos pizza. în tava de sub pâine am pus apă rece. o coaceți cât doriți. E excelentă pentru micul dejun cu puțin unt, dar se poate consuma cu orice.

P1670184P1670185

P1670186P1670193

1 comentariu

  1. Pingback: Pizza și pâinea noastră cea de unele zile | adelina1954

Lasă un răspuns

