Buctăle Omama

P1670236P1670237

„Buctăle” e un regionalism din Ardeal, nu știu dacă vine de la sași că soacra-mea era săsoaică și de la ea știu rețeta. Așa numea ea cornulețele astea!
Am căutat si pe net  si am găsit rețete asemănătoare, dar cu denumirea BUCTE. Poate așa o fi corect. Mai scria acolo că sunt populare în Germania și Polonia, dar era un fel de pâine pentru micul dejun, fără umplutură.

Ingrediente

  • 1 kg de făină
  • 4 ouă
  • 400 ml de lapte cald
  • 4 linguri de zahăr
  • 2 lingurițe de sare
  • coaja de la o lămâie
  • 200 g de unt
  •  2 plicuri de drojdie uscată
  • esență de vanilie
  • 1 ou de uns
  • Umplutura:
  • dulceață de caise
  • mere rase
  • dulceață amestecată cu nuci
  • brânză etc.
Aluatul: Se cerne făina cu drojdia uscată și se lasă vreo 30 de minute. Eu am lăsat-o câteva ore ca am fost plecată. Se încălzește laptele cu zahărul, se adaugă untul moale în el să se topească. Ouăle se bat cu sarea și se amestecă în lapte. Se pun și mirodeniile aici, apoi se amestecă toate în făină. Se frământă bine și se lasă la crescut(acoperit) până își dublează volumul.
Se întinde aluatul subțire, se taie fâșii, apoi pătrățele. Se pune umplutura în mijloc, se acoperă cu aluatul și se pun una lângă alta în tava unsa cu ulei sau pe hârtie de copt. De data asta, am folosit o foaie de silicon cumpărată de la Lidl și nu am mai uns tava.
Se mai lasă sa crească în tavă 15 minute, se ung cu ou în 2 reprize și se coc în cuptor preîncălzit. La început focul e mai mare(10 min), apoi la foc mai mic până se rumenesc bine.Se acoperă cu un șervet și se lasă sa se răcească.
Se servesc la micul dejun( cu lapte) sau ca desert.Ies 2 tăvi care se pot coace deodată dacă ai 2 grătare la cuptor sau o tava mare daca le înghesui bine una lângă alta. Ele vor crește pe înălțime, nu trebuie lăsat spațiu între ele.12 111

2 comentarii

Lasă un răspuns

