PÂINE GUSTOASĂ ȘI LICHII CU BRÂNZĂ

O rețetă de sâmbătă, rapidă și gustoasă. Umplutura se poate face și cu  varză călită cu ceapă sau cartofi cu ceapă .

Aluatul:

  • 500 g de făină
  • 1 plic de drojdie uscată
  • 150 ml de apă caldă
  • 150 ml de iaurt
  • 2 linguri de ulei/unsoare de găină
  • 1 linguriță de sare
  • 1 linguriţă de zahăr
  • Pentru umplutură:
  • brânză
  • 2 ouă
  • 1 ou de uns

Făina se amestecă cu drojdia uscată. Restul ingredientelor se adaugă în vas  si se amestecă bine, încât să fie omogenizate. Dacă e nevoie, se mai pune puțină apă(depinde de făină).Acoperim vasul cu un șervet curat si lăsăm la dospit la loc căldut ,circa o  oră.

Ungem o formă cu puțină unsoare sau ulei Ungem mâinile cu puțin ulei şi dăm formă aluatului ,punându-l în tavă.  Facem 3 tăieturi deasupra aluatului.Lăsam la dospit în forme 10-15 minute. Cine dorește, poate unge cu puțin ou.

Introducem formele in cuptorul preîncălzit la 150 grade.

Pâinea e coapta când este rumenită si trece testul cu scobitoarea. Se scoate, se lasă 5 minute în formă, apoi se pune pe ceva de lemn și se acoperă cu un șervet sa „se ducă la Dumnezeu”. Se consumă rece. Nu o tăiați caldă, cum am făcut eu!

Eu am făcut porție dublă de aluat pentru că aveam resturi de diferite brânzeturi prin frigider. Le-am zdrobit, ras şi le-am amestecat cu 2 ouă. Am întins foaia de aluat si am întins umplutura de brânză, aducând marginile pentru a acoperi plăcinta. Am uns-o cu ou bătut. Se pot face mai multe bucăți, cum doriți. E mai bun consumat cald, dar se poate reîncălzi putin la microunde.
pai3pai2pai4

  • E o pâine ușor de făcut, nu te omori cu frământatul şi rezistă mai multe zile (dacă nu consumați prea multă pâine).
  • In ce privește iaurtul, poate fi lapte bătut, Sana, lapte covăsât etc.
  • Unsoarea de găină sau de rață îi dă un gust foarte bun.
1 comentariu

Lasă un răspuns

