Pâine sau plăcintă în stil turcesc-KOMBE

IDEEA MI-A VENIT DE AICI:  https://www.facebook.com/pages/Pr%C4%83jituri-de-cas%C4%83/399091243573172?fref=ts

Ingrediente pentru aluat :
600 g de făină
1 linguriță de zahăr
300 ml de lapte
100 ml de apă
 1 plic de drojdie uscată(7 g)
1 linguriță de sare
Pentru uns foile:
100 g de unt
3 linguri de ulei
Umplutura mea:
500 g de ciuperci champignon
2 cepe
1 praz
ulei
ardei iute
piper
salam
Preparare:
Mai întâi am pregătit umplutura, călind în ulei ceapa, prazul tăiate si apoi adăugând bucățele de salam.
Aluatul: Am amestecat făina cu drojdia uscată, apoi  am încălzit laptele amestecat cu apa, sare și zahăr și am făcut un aluat. Nu trebuie lăsat la dospit.  L-am împarți în 3 părți egale, din care am întins foi subțiri, cam cât planșeta pe care pun prăjituri(40/30 cm).
Punem prima foaie pe o tavă mare sau pe o planșetă mare și cu ajutorul unei pensule ungem foaia cu amestecul de unt+ulei, topite. Așezăm foaia a doua, o ungem și împărțim umplutura uniform. Așezăm foaia a treia și o ungem cu grăsime.
Împăturim aluatul dintr-o parte până la mijloc, apoi din cealaltă tot până la mijloc și pe urma de jos în sus și invers.
Tapetăm o tavă mai mică(20/30 cm aproximativ)  cu hârtie de copt și punem plăcinta/pâinea  cu susul în jos. În mijlocul aluatului punem un pahar de vin. Facem 8 tăieturi pe colțuri si în mijloc până la pahar, dar doar pe jumătatea grosimii.
Se lasă la dospit 30 de minute în tavă, acoperit cu un șervet, în loc mai călduț., Se unge cu grăsimea rămasă sau cu ou bătut si se presară semințe(eu am pus chimen că asta am avut).
Se coace la foc potrivit 1 oră.
Cuptorul sa fie preîncălzit, la 180 grade. Eu i-am dat drumul pe mic de când am început să întind foile.
Sfaturi:

Am căutat pe net și am găsit rețete cu umplutură de brânză și de spanac.Sau cu brânză telemea-300 g și

pătrunjel verde. Cum aveți inspirație!
Citiți și rețeta de pe linkul de la început, are umplutura diferită. ii mulțumesc pentru idee!
P1680063P1680064P1680065P1680068
Lasă un răspuns

