Jurnal de dimineață obosită

Uite că scriu și de dimineață, nesătuilor! Acum trebuia să ud în grădină. Ieri am udat de la 5 la 7. Acum şed în şezlong/scaun lung/ chaise longue, ar scrie francezii. Cum ar zice mama „ca o doamnă”. Ea ne dă ordine de felul ăsta: „Ia meri tu ca o doamnă/ domn și du gunoiul,sapă etc. Deci la sat domn e ceva care sugerează odihna și alte fasoane de oraș. Când vedea tata în fața blocului atâția oameni care stau pe bănci spunea: „Ia ui ce de oameni buni de sapă!”
Sapa e un factor care m-a determinat să fug de sat, că nu era așa doar prin grădină, ci niște rânduri de cucuruz de te uitai ca marinarii după o insulă să poți striga: Capăăt! Și mai era și sapa la vie…am săpat o dată doar cu sora mea, Neli, luându-ne și cartea de citit.Când ajungeam în capu’ rândului, mai citeam câteva pagini…Oricum, cât dura procesarea unui rând, tot la acțiunea din roman ne gândeam. Vedeți cum dezvoltă săpatul imaginația! Puneți-vă copiii la muncă, nu tot pe internet, jocuri, cluburi… Vine tata/Ticu îi ziceam noi, la inspecția muncii.Vai de noi! Rezultat necorespunzător, săpat mai pe deasupra! Trebuia sapă adâncă, de ogor se zice, ne ceartă zdravăn și ne pune să repetăm operațiunea…
No, hai, că voi încă dormiți, vă ajunge pentru cafeaua de dimineață!
Eu tot la sapă am ajuns, acum de bunăvoie și nesilită de nimeni!
Vă las, plec să-mi dezvolt imaginația cu nițică horticultură…așa-mi trebuie dacă n-am pus mâna pe carte la timp!

Lasă un răspuns

