Jurnal de grădinar…în cuplu

19665216_674571882751941_1338190961318303573_n.jpg

Ei, da, astăzi am avut ajutoare! A venit soțul în excursie de studii… gastronomice.Cred că s-a săturat de cartofi prăjiți. E leguma lui preferată. A mea, nu!
Imi dă telefon după ce vine de la pescuit să-i dau lista de dorințe…ca peștișorul de aur! Zic: 6 vinete, 2 kg de ardei gras…Nu vrei și lubeniță? Ba da.
Il intreb eu dacă vrea să fac ciorbă de ardei umplut sau de perișoare. Alege perișoare. Ii spun să ia atunci ardei mai mare, de copt. Merge în piață la Sebeș și alege doi ardei foarte mari, la care vânzătoarea îl întreabă pentru ce îi cumpără. El răspunde că pentru ciorbă. Doamna adaugă:” Intr-unul intră un kil de carne…” El completează: De-abia termină mai repede!” Și doamna îi alege ardei mai mici. Ii par cam mulți, așa că nu ia 2 kg.
Vine la Miercurea și, cum intră, îmi spune ce boacănă era să facă, noroc de ajutorul doamnei. Dar eu pentru copt am zis să iei! Nu pentru ciorbă?! Mă zăpăcești!
Bun, îi dau lista de atribuții și ne vedem de treabă. Plec în grădină …larmă în vişin, graurii s-au descurcat și au intrat pe sub plasă. Când au auzit că vin, au ieşit cumva, cu excepția unuia, l-am pozat, dar nu știu ce se vede în poză. A trebuit să culeg și restul de fructe, duşmanii mă pândeau din cireşul vecinei pe care îl devoraseră deja.
Nu știu de unde am luat vişinul ăsta că e atât de acru! Probabil din piață din Sebeș că am mai pățit-o cu cei care vând pomi acolo. Acum vreo patru ani, cer un gutui. După vreo 3 ani, când mă hotărăsc să-l tai că nu rodea…face mere! Niște mere liliputane care au și căzut. De două ori cumpăr trandafiri, albi sau galbeni, şi mereu ies roșii. Așa că se minte ca-n piață ar putea fi
o nouă expresie.
Să aveți parte de oameni sinceri! Că vorba aia: dacă spun adevărul despre alții sunt sinceri, dacă ne spun nouă ne jignesc!

Lasă un răspuns

