Jurnal de grădinar nostalgic

bis.jpg

Duminica nu e atât de lucru și te apucă nostalgia, întoarcerea în trecut, mai ales în copilărie…
Sunt multe imagini, nu știi la care să te oprești, să le găsești înțelesul după trecerea anilor.
La un festival închinat lui Lucian Blaga a fost un moment când oaspeții au fost invitați la motel, unde s-a stat de vorbă în grupuri mai mici. M-am nimerit cu un scriitor din Belgia fiindcă vorbea franceza. Nu mai știu cum s-a derulat discuția, dar am ajuns să vorbim de prima amintire și de experiența legată de aceasta. Pentru mine a fost într-o vară în satul natal, lângă casa noastră care nu era încă tencuită și mă uitam la albinele și la bondarii care zumzăiau prin florile cu miros de miere, la muștele care mi se păreau că ies din crăpăturile dintre cărămizi. Și dintr-o dată, am fost conștientă de ființa mea individuală, parcă mă vedeam de sus cu o mirare plină de bucurie, ca o mică gânganie care se scălda în soare, în beția dulce a verii. A fost ca un vârtej de lumină blândă și nu cred că am mai fost fericită vreodată în acest fel, cu aceeași intensitate. Belgianul mi-a povestit o experiență de același tip și am retrăit bucuroși comuniunea cu un flux care venea de peste timp. Parcă mă înălțam undeva în alt strat al conștiinței și aura aceea pe care am simţit-o coborând asupra mea în acel ceas binecuvântat al copilăriei m-a mângâiat uşor.
Am tăcut amândoi…
Sunt experiențe pe care le trăiești câteodată și ele îți ating sufletul până la izvorul unde se ascunde în noi scânteia divină!
Vă doresc să vă amintiți înfiorați de clipele minunate ale copilăriei, nu cu regret, ci cu recunoștință!
Lăsați să vă inunde izvorul pur care se ascunde în copilul din noi!
O seară binecuvântată!

Lasă un răspuns

