Jurnal de grădinar repatriat

Azi a fost o zi mai turmentată, după cum scrie în dicționar: „amețit de băutură”(apă, ceai,cafea, în cazul meu), dar mai înseamnă și „chinuit, înnebunit”. Așa, că să vă mai cultivați puțin și vocabularul, nu doar grădina!
Dimineața: scris la Jurnal, cărat n găleți cu apa de ploaie strânsă ieri, spălat haine, iar averse (normal că de ploaie, că ,”aversă= ploaie abundentă, de scurtă durată, venită pe neaşteptate”. Din fr. „verser” a vărsa. Așa că terminați cu pleonasmul „aversă de ploaie”!
Se face ora 9 și mă sună soțul că a fost la Poștă și funcționara a spus că nu are niciun colet pe numele lui. Comandasem miere și iriși(bonus) la regele autohton al domeniului, zic eu, dl Mihai Viorel. Aruncați o privire și vă minunați! Omul, corect, mă anunță că miercuri ajunge coletul. Zic eu, lasă că ajunge joi, vii atunci, îi plantez și apoi vin la Sebeș. Mai are ceva de rezolvat și ajunge acasă unde găsește avizul, în cutia poştală.
Între timp, eu am intrat pe ritm mai relaxat și mă pregăteam să scriu pățaniile cu poșta română și nu numai.
1. Înainte de 1989 mai venea câte un pachet de la un unchi din SUA care atașa și lista cu ce a trimis. Nu primeam tot.
2. După 1989 cu 2-3 ani, nu mai știu, primesc un pachețel din Franța în care erau și plicuri de drojdie uscată-toate tăiate și împrăștiate înăuntru, or fi crezut că sunt droguri! Tot cam de pe atunci, primesc o scrisoare tot din Franța, dar conținutul era pentru un vecin. Mergând la el, am primit foaia adresată mie!
3. Spania- sora mea voia să-i duc niște plicuri de conservant, dar eu am mers la Madrid și ea stă în Asturias. O rog pe fiica mea să le pună la poștă că are nevoie de ele. Nu au ajuns nici azi! Teama asta…
4 Trimitem felicitare de Crăciun la mama, 42 km de Sebeş că-i place ei să vadă lumea, cred. Ajungem acolo, nu o primise. Pe aproape de Paşti ne sună că a venit scrisoarea.
Pe când rememoram eu astea, aşteptam să iasă soarele ca să dau Copy-Paste rufelor de pe uscătoare pe sârmă. Sună soțul că a venit avizul și merge la Poştă.
Văleu, îmi zic, trec pe Turbo că nu-i place să aştepte! Pun hainele ude în plasă, strâng alte chestii, duc în pivniță. Fug în grădină, închid fereastra, mai spăl şlapi, găleți, prin bucătărie închid uşi etc. Când claxonează la poartă-eram gata. Aşteptase la ghişeu 40
de minute că nu găseau numele satului de unde era trimis coletul cu ramburs!
Norocul meu, că așa am fost gata cu toate.
Pun rapid irișii, aveam deja gropile făcute de când i-am comandat, dar domnul îmi mai trimisese in plus… Soțul zice: „Spune-i că nu ştie număra”- dar era o surpriză. Apoi adaugă: „Și acum ce faci, împânzeşti grădina cu flori?!
Acasă întind hainele în afara balconului pe sârme…picură și, când le strâng, văd că păsările îmi uraseră un bun venit sui generis- așa că acum sunt iar la spălat! Bine, am timp să dau și cu aspiratorul etc.
Casă, dulce casă!
RĂSPUNS la întrebărea dnei Nela Tanase: E iarbă uscată- în 3 litere: FÂN, dar pot fi şi paie etc. Operația se numește „mulcire”. Ajută la păstrarea umidității și cresc mai greu buruienile.
Trucuri de grădinar leneş/eficient/informat!

Lasă un răspuns

